سئوی وردپرس در چند گام (قسمت اول)

سلام به همه دوستای عزیز؛

قبلا آقای حاجی محمدی یه مطلبی درباره ی سئو کار کرده بودند، در راستای اون مطلب امروز قراره درباره ی سئوی درست در وردپرس مراحلی رو اجمالی خدمت شما بگم.

همونطور که میدونید سیستم مدیریت محتوای وردپرس سیستمی جالب، رایگان و به صورت متن باز هستش و به راحتی در عرض چند دقیقه نصب میشه اما برخلاف تصور خیلی افراد وردپرس در برابر سئو سیستم منعطفی نیست و باید براش وقت و زمان مناسبی رو بذارید تا به سئوی مطلوبی برسید.من هم در دو سری آموزشی میخوام مراحل و گام هایی رو نام ببرم و توضیحاتی بدم.

گام اول: تنظیمات حریم خصوصی

یکی از آخرین تنظیمات مربوط به امنیت و سئوی وردپرسیه!باکسی که در تصویر مشاهده میکنید در طول فرآیند نصب به شما نشون داده میشه که متاسفانه نادیده گرفته میشه!همین موضوع ساده بسیار ارزشمنده و باید حتما فعال بشه.

ax-1

اگه به صورت اتفاقی این مورد رو رد کردید و تیک نزدید نگران نباشید!بعدا در بخش تنظیمات >>خواندنی امکان انتخاب و تنظیم اون وجود داره.

گام دوم: تنظیمات پیوند یکتا

باید پیوندهای یکتا رو جوری درست کنید تا موتور جستجو با آدرس های درستی اونها رو پیدا کنند و نشون بدند!پیشنهاد میشه برای تنظیم کردن این قسمت از عناوین دلخواه استفاده کنید.

ax-2

گام سوم: تغییر نام بخش دسته بندی نشده در برگه ها

سایت های بسیاری هستند که هنوز هم دسته بندی درستی از دسته ها و برگه هاشون ندارند و همچنین در آدرس، تگ های دسته بندی نشده ای رو مشاهده میکنیم. از بخش تنظیمات این مورد رو حل کنید و برای تمامی پست های خود دسته بندی هایی با عناوین مرتبط ایجاد کنید.

  هاست ووکامرس چیست و چگونه بهترین هاست ووکامرس را انتخاب کنیم؟

گام چهارم: بهینه سازی عناوین صفحه و برچسب ها با استفاده از افزونه

به صورت پیش فرض وردپرس خودش یه سری جاها مثل ایجاد برچسب رو برای شما داره اما خب این امر برای بهبود وضعیت سئو و همچنین بالا بردن رتبه ی سایت نمیتونه موفق باشه پس باید برای بهبود اون چاره ای اندیشید! پلاگین های بسیاری برای سئو در وردپرس تهیه شده اما راه شناخت اونها کمی سخته. پیشنهاد میشه از افزونه ی All in one seo plugin استفاده کنید.

ax-3

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

گام پنجم: کاهش ارورهای 404 موجود در سایت

ایجاد این خطا وجود یک باگ در وردپرسه که ممکنه برای هر اتفاقی به وجود بیاد. برای حل این مشکل و برطرف کردن اون میتونید از افزونه ی category pagin Fix plugin استفاده کنید تا تمامی ارورها رو به شما معرفی و نحوه ی مبارزه با اونها رو بیان کنه.

 

دانلود

صفحه افزونه

 

 

گام ششم: حذف لینک های اضافی

ax9

 

در وردپرس به صورت پیش فرض، تصاویری که آپلود میشه لینک هایی بهش مرتبط میشه که به نظر غیر کاربردی است. و در صورتی که صفحه لینک خورده دچار مشکل بشه پیغام خطا ظاهر میشه.برای جلوگیری از این لینک های بی مورد حتما از افزونه ی Remove link URL استفاده نمایید.

دانلود

صفحه افزونه

 

 

پایان قسمت اول

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
تقریبا
خیر

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کرده‌اید و با آن موافق هستید.

دیدگاه‌های این نوشته جدید ترین ها شاخص

  1. سلام و درود
    ممنون از راهنمایی ها و زحماتی که برای هم وطناتون میکشید و ما رو تا جایی که امکانش باشه راهنمایی میکنید

    سوال من اینه که در دسته بندی ها محصولات که فرمودین اهمیت داره برای رتبه سئو من که یک نام برای دسته بندی انتخاب میکنم و در محصولاتم تیک میزنم انتشار یا بروز رسانی میکنم مگه نباید محصولات انتخابی مخفی بشن و در دسته بندی تعریف شده قرار بگیره؟
    ولی من که انتخاب میکنم هم دسته جدید در محصولات صفحه فروشگاه نمایان هست و تعداد محصولات انتخابی و هم در صفحه ی اصلی فروشگاه هست…حتی تصویر بند انگشتی هم انتخاب هم میکنم عفاده ایی نکرده

    سوال دیگم اینه که در ساختار دلخاه در یکتا هم تنظیم میخایم بکنیم انگلیسی باشه اسم دل خواهمون یا فارسی برای سئو؟

  2. ُلام ممنونم از مطلب خوب شما
    من دقیق متوجه نشدم این افزونه چکار میکنه

    Remove link URL

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      حذف لینک های بی کاربرد. به عنوان مثال شما یک تصویر رو آپلود میکنید، اون تصویر همراه با لینکی هست که محل آپلود رو در هاست شما نمیش میده که عملا بی کاربرده و این افزونه اون لینک رو حذف میکنه.

  3. 9 سال عضو همیار وردپرس

    ممنون عالی بود.

  4. باز هم مثل همیشه عالی و کاربردیممنون

  5. این تیکه فکر کنم باید زده نشه چون تو wp اون قسمت گفته ” از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” پس نباید تیک زده بشه.

  6. بسیار مفید کاربردی

  7. خیلی مطلب مفیدی بود ممنون

  8. سلام ممنون از سایت عالیت
    یه افزونه نمایش آخرین پست ها رو میخوام که متحرک باشه یعنی اخبار برن بالا
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  9. با سلام . ممنون از مطالب خوبتون , Category pagination fix این افزونه بیشتر از دوسال هست آپدیت براش نیومده و منم سرچ کردم تو پنل خودم پیداش نکرد فکر می کنم کلا باعث ایراد بشه ممنون میشم افزونه ی دیگه ای برای خطای 404 معرفی کنید .

  10. اون مورد اولی که فرمودید واسه ما متفاوته:
    از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند. تیک هم نخورده. چرا؟

    • 10 سال عضو همیار وردپرس

      سلام
      برای شما متفاوته پس یعنی باید کاری که انجام میشه هم متفاوت باشه >> نباید تیک داشته باشه اگه تیک بخوره از چشم موتورهای جستجو پنهون میمونه